fbpx
2st-Z-ZWSM

Zarządzanie w sektorach mody II stopień

Moda jest istotnym czynnikiem kultury –mówi nam co jest modne w danym sezonie; które kolory i tkaniny łączyć, a które nie; jak odpowiednio ubierać się szczególne okazje. Przemysł modowy  niezwykle szybko się rozwija i jest idealny dla osób kreatywnych, i z wyczuciem stylu.

Jedną z szybciej rozwijających się gałęzi gospodarki jest przemysł odzieżowy. Przykłady polskich przedsiębiorców działających w tym segmencie pokazują jego istotny potencjał. Wraz z dynamicznym rozwojem sektora mody rośnie zapotrzebowanie na kadry i menedżerów, którzy nie tylko będą rozwijać spółki w kraju, ale pozwolą im na ekspansję zagraniczną.

Celem studiów jest wyposażenie absolwentów w praktyczna wiedzę  z zakresu skutecznego zarządzania i promocji w sektorze mody z uwzględnieniem polskich i unijnych regulacji mających zastosowanie w tej działalności, w szczególności prawa własności intelektualnej.

Studia przeznaczone są przyszłym menedżerom segmentu kosmetyczno-odzieżowego, osobom, które fascynują się tą branżą, a do tej pory zdobywały doświadczenie w innych sektorach oraz prawników obsługujących branżę kreatywną.

Metody kształcenia

Wykłady, ćwiczenia, warsztaty z wykorzystaniem  nowoczesnych technologii.

Kluczowe przedmioty

Kluczowe przedmioty na tej specjalności:


Podstawy zarządzania oraz zarządzanie strategiczne

Strategie biznesowe i analiza finansowa

Zarządzanie i organizacja przedsiębiorstw w sektorach mody

Wybrane zagadnienia prawne w sektorach mody

Marketing i plan marketingowy

Analiza polskiego rynku mody

Trendwatching czyli Badanie trendów w modzie

Brand management

Reklama w mediach społecznościowych

Sylwetka absolwenta

Absolwent specjalności zarządzanie w sektorach mody posiada specjalistyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania modą i sektorem modowym oraz organizowania komercyjnych i niekomercyjnych imprez  modowych, eventów, itd. Celem studiów jest kształcenie profesjonalistów przede wszystkim w zakresie pracy managera firmy modowej:
kształcenie w kierunku założenia i prowadzenia własnej firmy

kształcenie profesjonalistów wyspecjalizowanych w zakresie organizacji i zarządzania firmami w branży mody

W trakcie studiów student nabywa kompetencje w szczególności w zakresie:

Wiedzy na temat poznania struktury i segmentacji rynku, rozumienie „systemu mody”

Znajomości organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwach odzieżowych

Opanowania podstaw marketingu oraz rozumienia specyfiki marketingu mody

Poznanie konkretnych funkcji zawodowych w strukturze branży identyfikowanie możliwości własnego rozwoju zawodowego

Rozumienie rynku mody z perspektywy rozwoju i przemian społeczeństwa, kultury i ekonomii

Przygotowanie do dalszej nauki i pracy w środowisku międzynarodowym

Potencjalne miejsca i stanowiska pracy absolwentów i kariera po studiach:

Potencjalne miejsca i stanowiska pracy absolwentów:


menadżer firmy modowej

agencje PR, reklamowe

firmy eventowe

firmy kosmetyczno-odzieżowe

przedsiębiorstwa odzieżowe

domy mody

prowadzenie własnej firmy

Zapisz się na kierunek Zarządzanie na Uczelni Jańskiego już teraz