Po studiach Absolwent będzie posiadał umiejętności w zakresie wychowania i nauczania młodego pokolenia oraz elementarną wiedzę na temat pedagogiki dorosłych (andragogiki), co znakomicie ułatwi komunikowanie się w różnych sferach społeczeństwa. Ponadto Absolwent posiądzie wiedzę w zakresie wybranej specjalności, aby być jak najlepiej przygotowany do obowiązków zawodowych. W zależności od wybranej specjalności absolwenci studiów pedagogicznych I stopnia uzyskują przygotowanie pedagogiczne uprawniające do pracy w przedszkolach, szkołach, lub placówkach oświatowych.
Absolwent specjalności pedagogicznych posiada podstawową wiedzę w zakresie nauk społecznych, w szczególności w zakresie podstaw psychologii, biologii i uwarunkowań historyczno-filozoficznych oraz społeczno-kulturowych rozwoju i kształcenia człowieka. Absolwent:
Absolwent kierunku Pedagogika uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe zależne od wybranej specjalności. Ukończenie studiów licencjackich oznacza zdobycie uprawnień na poziomie 6. Polskiej Ramy Kwalifikacji, która jest zgodna z poziomem 6. Europejskiej Ramy Kwalifikacji (studia I stopnia).
Według różnych analiz rynek pracy w zakresie szeroko rozumianych usług edukacyjnych rośnie i będzie nadal wzrastać. Chwilowe zawirowanie na tym rynku pracy w Polsce spowodowane było reformą nauczycielskich emerytur, co skutkowało zwiększoną liczbą absolwentów kierunków pedagogicznych, którzy nie mogli od razu dostać pracy. Stan taki doprowadził do zmniejszenia zainteresowania studiami pedagogicznymi, a tym samym do zmniejszenia liczby absolwentów. Jednak wzrastający rynek usług edukacyjnych będzie generował ciągle wzrastające zapotrzebowanie na osoby z przygotowaniem pedagogicznym, co przy mniejszej podaży absolwentów i jednoczesnym zwiększeniu liczby nauczycieli odchodzących na emerytury (kończy się okres regulacji nowych emerytur nauczycielskich) wytworzy duże zapotrzebowanie na nauczycieli i stworzy szansę na atrakcyjne miejsca pracy.
Program studiów na kierunku Pedagogika zawiera zarówno przedmioty kształcenia ogólnego, w tym przedmioty kierunkowego kształcenia w zakresie pedagogiki, oraz przedmioty kształcenia specjalnościowego. Program obejmuje podstawy psychologii, filozofii, pedagogiki oraz socjologii. Istotną rolę w kształceniu ogólnym przyszłych pedagogów odgrywają takie przedmioty jak biomedyczne podstawy rozwoju, historia wychowania, technologie informacyjne oraz metody badań pedagogicznych. Szczególną troskę w Szkole Wyższej im. Bogdana Jańskiego przykłada się do norm etycznych. Program studiów jest ciągle modyfikowany, aby Studenci mogli zapoznać się z aktualnymi trendami w zakresie współczesnych wyzwań pedagogiki.
Studenci pedagogiki realizują praktyki, które różnią się w zależności od wybranej specjalności. Zazwyczaj praktyki odbywają się w szkołach lub placówkach oświatowych, ale mogą też one być realizowane np. w zakładach penitencjarnych (resocjalizacja), agencjach zatrudnienia (doradztwo personalne i zawodowe), jak też w ramach własnej działalności gospodarczej, jeżeli związana jest ona z kierunkiem studiów i w ramach tej działalności zrealizowane będą cele praktyki (potwierdzone w dzienniczku praktyk). Studenci zazwyczaj samodzielnie wybierają miejsce praktyki, które zapewnia realizację celów kształcenia, ale miejsce praktyki wskazać może także dziekanat.
Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego jest jedną z najstarszych prywatnych szkół wyższych w Polsce. Jej celem jest przekazywanie praktycznej wiedzy opartej na takich wartościach jak prawda, dobro i skuteczność.
Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego zapewnia jednak nie tylko praktyczne umiejętności, które są niezbędne do płynnego przejścia na rynek pracy po ukończeniu studiów, ale także zapewniamy to, że swoje życie zawodowe oprzesz na uniwersalnych wartościach moralnych.
Zapisz się już teraz na kierunek Zarządzanie w Wyszej Szkole im. Bogdana Jańskiego w Warszawie