Uczelnia Jańskiego z siedzibą w Łomży
z przyjemnością informuje, iż otrzymała dofinansowanie na realizację projektu
„Uczelnia Jańskiego – uczelnia dostępna.”
Celem projektu są zmiany organizacyjne i podnoszenie świadomości oraz kompetencji kadry uczelni w zakresie niepełnosprawności poprzez realizację działań mających na celu zapewnienie przez uczelnię dostępności komunikacyjnej, administrowanych stron internetowych, narzędzi informatycznych oraz działań w zakresie dostępności architektonicznej w Uczelni Jańskiego w okresie od 01.01.2020 do 31.12.2021 .
Przedmiotowy projekt ma przygotować uczelnię na kompleksowe przystosowanie do specyficznych potrzeb osób z niepełnosprawnościami i stworzenia uczelni
dostępnej zgodnie z zasadami zawartymi w Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych (dalej ON).
Zgodnie z zasadami Programu Dostępność Plus, w ramach działania studia bez barier Uczelnia zostanie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie dostępności architektonicznej, komunikacyjnej administrowanych stron internetowych narzędzi informatycznych i procedur kształcenia. Wszystkie działania projektu doprowadzą do osiągnięcia modelu uczelni dostępnej, zdefiniowanej w ścieżce mini, ze względu na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
Główne zadania projektu
– Zaangażowanie środowisk osób niepełnosprawnych do precyzowania potrzeb i racjonalności dostosowania uczelni do potrzeb ON
– Stworzenie biura pełnomocnika ON
– Strona internetowa dostosowana do potrzeb ON
– Szkolenia dla kadry uczelni z zakresu problematyki ON
– Likwidacja barier architektonicznych
– Oprogramowanie dostosowane do potrzeb ON
Udział w projekcie weźmie:
65 osób (39K, 26M) kadry dydaktycznej
25 osób (16K, 9M) kadry administracyjnej i zarządczej w tym jedna osoba niepełnosprawna
Pośrednimi odbiorcami projektu będą studenci, w tym studenci niepełnosprawni.
W wyniku realizacji projektu podjęte zostaną kompleksowe działania w zakresie poprawy dostępności:
– zaangażowanie przedstawicieli środowiska ON w zakresie precyzowania potrzeb i racjonalnych dostosowań dla ON.
– powołanie i zatrudnianie pełnomocnika ON
– dostosowanie strony internetowej zgodnie ze standardami dostępności WCAG
– opracowanie i zamieszczeni na stronie informacji przydatnych dla On
– szkolenia z zakresu dostępności dla kadr uczelni
– likwidację barier architektonicznych
Główne wskaźniki projektu:
1) Rezultatu:
2)Produktu:
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020
Wartość projektu: 1 024 320,00 zł
Wartość dofinansowania: 993 590,40 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 863 296,90 zł
Harmonogram
Zadanie 1– Zaangażowanie środowisk osób niepełnosprawnych do precyzowania potrzeb i racjonalności dostosowania uczelni do potrzeb ON
marzec 2019- kwiecień 2020
Zadanie 2– Stworzenie w strukturze uczelni Biura Pełnomocnika ON
marzec 2019- grudzień 2020
Zadanie 3– Przygotowanie dostępnej strony internetowej
marzec 2019- lipiec 2019
Zadanie 4– Szkolenia dla kadry uczelni
lipiec 2019- grudzień 2019
Zadanie 5– Likwidacja barier Architektonicznych
maj 2019- wrzesień 2019
Zadanie 6– Oprogramowanie dostosowane do potrzeb ON
marzec 2019- czerwiec 2019
Zadanie 7– Zakup sprzętu komputerowego
marzec 2019- czerwiec 2019
REKRUTACJA
Plan rekrutacji:
-przygotowanie regulaminu rekrutacji dokumentacji rekrutacyjnej;
-poinformowanie uczestników/czek o możliwości udziału w projekcie;
-przeprowadzenie rekrutacji wg. przyjętych kryteriów (rekrutacja odbywać się będzie w oparciu o skalę punktową);
-osoby, które spełnią kryteria formalne zostaną zakwalifikowane do projektu;
-stworzenie listy uczestników projektu oraz listy rezerwowej projektu (wg. ilości przyznanych punktów);
-ogłoszenie wyników rekrutacji.
Kryteria rekrutacyjne:
a) ogólne: -status pracownika Uczelni,
-terminowe złożenie dokumentów aplikacyjnych,
b) dotyczące wsparcia skierowanego dla konkretnego obszaru :
-status pracownika związanego z kierunkiem, którego dotyczy wsparcie,
c) kadra administracyjna i zarządzająca w procesie rekrutacyjnym będzie uwzględniana okresowa ocena pracownika, posiadane kwalifikacje, potrzeba nabycia przez pracownika kompetencji w celu poprawy jakości swojej pracy
d) wykładowców – w procesie rekrutacyjnym będzie uwzględniana okresowa ocena wykładowcy, posiadane kwalifikacje, potrzeba nabycia przez pracownika kompetencji w celu poprawy jakości swojej pracy kryteria premiujące: potrzeba nabycia przez pracownika kompetencji w celu ulepszenia i unowocześnienie swojej pracy, wynikająca z okresowej oceny pracownika i ścieżki rozwoju w strukturach uczelni, uwzględniająca potrzeby ON, (10 punktów)
W przypadku sytuacji, gdy do projektu zgłosi się więcej osób, które uzyskają ten sam wynik punktowy wprowadzony zostanie drugi etap rekrutacji. Komisja rekrutacyjna oceniać będzie motywację uczestników do udziału w poszczególnych formach wsparcia. Uczestnikami projektu zostaną osoby, które wykażą większą potrzebę i zainteresowanie tematyką zaplanowanego wsparcia.
Informacja z dnia 5.01.2021
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA
dla kadry administracyjnej, zarządczej i dydaktycznej Uczelni Jańskiego
w szkoleniach podnoszących kompetencje i/lub kwalifikacje w zakresie obsługi platformy rekrutacyjnej w ramach projektu pn. „Uczelnia Jańskiego – Uczelnia dostępna” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dokumenty do pobrania:
Informacja z dnia 30.03.2022
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA
w szkoleniach dla kadry administracyjnej, zarządczej i dydaktycznej Uczelni Jańskiego, podnoszących świadomość oraz kompetencje w zakresie zapewnienia przez uczelnię dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, w tym dostępności architektonicznej , komunikacyjnej, administrowanych stron internetowych, narzędzi informatycznych, w ramach projektu pn. „Uczelnia Jańskiego – Uczelnia Dostępna” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Dokumenty do pobrania: