Zarządzanie kapitałem ludzkim sprowadza się do szeroko rozumianego przywództwa, współpracy i współdziałania, zatem pracownicy, kierownicy, zarządzający, właściciele są wszędzie i wszystkim im potrzebne są te umiejętności.
Każda organizacja zgłasza zapotrzebowanie na kadry o najwyższym potencjale, kompetencjach i motywacji do działania. Zarządzanie kapitałem ludzkim jest specjalnością przydatną jako podstawowa specjalizacja zawodowa i jako uzupełniająca dla każdego typu menedżera, ponieważ przygotowuje do podjęcia pracy w charakterze menedżera lub eksperta ds. personalnych.
Oznacza to zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu monitorowania i analizy rynku pracy, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, strategicznego kierowania rozwojem pracowników, ich rekrutacją, selekcją i doborem, motywowaniem i kontrolowanie – przy wykorzystaniu narzędzi i technologii informatycznych.
Wykorzystywane metody kształcenia, na kierunku zarządzanie kapitałem ludzkim, to nie tylko klasyczne wykłady, ćwiczenia, seminaria, laboratoria, konwersatoria, ale też studia przypadków, projekty (w tym małe formy filmowe), spotkania i projekty z praktykami, praktyki w działach personalnych.
Kluczowe przedmioty na tej specjalności:
Planowanie zatrudnienia
Szkolenie i rozwój zawodowy
System ocen pracowniczych
Kierowanie zespołami ludzkimi
Organizowanie funkcji personalnej
Psychologia pracy
Podstawy ergonomii
Kształtowanie wizerunku pracodawcy
Ubezpieczenia społeczne
Stosunki pracy i partycypacja
Student nabywa kompetencji w szczególności w zakresie:
Doboru pracowników na poszczególne stanowiska i do konkretnych zadań
Projektowania szkoleń i rozwoju pracowników
Oceniania efektów ich pracy
Zarządzania wynikami pracy
Kształtowania odpowiednich systemów wynagrodzeń
Zastosowania systemów informatycznych w kierowaniu personelem
Postępowania zgodnego z prawem pracy
Potencjalne miejsca i stanowiska pracy absolwentów:
Specjalista ds. personalnych
Menedżer średniego oraz wyższych szczebli, który potrzebuje wiedzy o kierowaniu ludźmi
Specjalista zatrudniony w agencjach personalnych lub konsultingu personalnym
Pracownik instytucji pośrednictwa pracy, poradnictwa i szkolenia zawodowego, administracji państwowej i samorządowej różnych szczebli, organizacji non profit
Absolwent tego kierunku, to potencjalnie osoba zarządzająca personelem organizacji, menedżer zarządzania personelem, HR-owiec, przyszły doradca, konsultant, ekspert w zakresie zarządzania personelem.
Zapisz się na kierunek Zarządzanie na Uczelni Jańskiego już teraz